Huisartsenpraktijk Karasu
  • Home
  • Praktijkinfo
  • Ons team
  • Gezondheidsinfo
  • Online diensten
  • Nieuws
  • Contact en locatie

Nieuws

Stoppen met roken!?

- 80% van de mensen die rookt, wil eigenlijk stoppen met roken -
- 95% van de mensen die rookt, wil niet dat hun kind gaat roken
-
Stoppen met roken is moeilijk!

Vanuit het Lokaal Preventie Akkoord wordt er op 22 maart een bijeenkomst georganiseerd in CODA voor de rokende inwoners van Apeldoorn.Hierin krijgen zij informatie over roken en welke weg zij in Apeldoorn kunnen bewandelen om een plan op maat te maken.

We laten zien welk aanbod er in Apeldoorn is en dat hulpverleners op hen zitten te wachten.

Een huisarts en praktijkondersteuner uit onze regio zullen tijdens deze bijeenkomst ook spreken over wat een inwoner kan verwachten als hij/zij zich meldt bij de praktijk.

In de bijlage vind je een beeldscherm-afbeelding die je kan gebruiken op het wachtkamerscherm om je patiënten te informeren over deze bijeenkomst.

En misschien past deze uitnodiging ook op de website van de praktijk?

Daarnaast zal deze uitnodiging ook in de media worden gedeeld (Stentor, Stedendriehoek en Facebook).

Laten we er met z’n allen voor zorgen dat een grote groep rokende inwoners van Apeldoorn naar deze bijeenkomst zal komen met uiteindelijk het doel dat er minder mensen roken in Apeldoorn!

Waar? CODA | Vosselmanstraat 299 | Apeldoorn

Tijd? Woensdag 22 maart 2023 om 19:30 – 21:30 uur

Aanmelden? Via QR code op de beeldschermscherm-afbeelding of via deze link: https://tinyurl.com/Stoppen-met-Roken

Met vriendelijke groet,

Namens de partners van het Lokaal Preventie Akkoord:
GGD, HOOG, Gelre Ziekenhuizen en Gemeente Apeldoorn

Esther van den Beld
Consulent chronische zorg Huisartsenzorg Regio Apeldoorn (HRA)
Consulent chronische zorg en ouderenzorg Huisartsenorganisatie Regio Zutphen (HRZu)

Vakanties en nascholingen 2023

De volgende weken is de praktijk gesloten wegens vakantie of nascholing: 

In verband met nascholing is de praktijk op donderdag 16 en vrijdag 17 maart gesloten.

Waarneming in geval van SPOED: dr. Savic, tel. 055-3554410.

Nieuw telefoonnummer huisartsenspoedpost

Bij spoed (na 17 uur, in het weekend en op feestdagen) 

Bij levensbedreigende situaties belt u altijd 112.  

Spoedpost huisartsen
 
Hebt u direct zorg nodig, maar is de huisartsenpraktijk gesloten? ’s Avonds, ’s nachts en in het weekend kunt u terecht bij de Spoedpost huisartsen (voorheen huisartsenpost).  Dit kan alleen op afspraak. 

De Spoedpost huisartsen is écht bedoeld voor dringende huisartsenzorg die niet kan wachten tot de volgende dag.  
De Spoedpost Huisartsen verschilt van een reguliere huisartsenpraktijk. Bij uw eigen huisarts kunt u met al uw klachten terecht, maar bij de Spoedpost Huisartsen kunt u terecht als uw klacht niet kan wachten tot het eerst volgende spreekuur van uw eigen huisarts, bijvoorbeeld bij: 
- ernstige verschijnselen die acuut opkomen 
- plotselinge heftige pijn 
- hoge koorts (bij uw kind) 
- klachten bij een ernstige ziekte die plotseling verergeren. 

Twijfelt u? Kijk op: 
- www.apotheek.nl
 geeft antwoord op uw vragen over medicijngebruik en medicijnen. 
- www.spoedpostapeldoorn.nl of www.moetiknaardedokter.nl en bepaal binnen 1 minuut of u naar de huisarts moet. Krijgt u via deze website advies om te bellen met de Spoedpost? 
Bel dan naar 085-079 1110. 
- www.thuisarts.nl is een website met betrouwbare informatie over gezondheid en ziekte, gemaakt door huisartsen. 

Niet nagekomen afspraak

Binnen alle praktijken van de Orderbron is het streven om zo snel mogelijk een afspraak aan te bieden bij de juiste zorgverlener. 
Als u een afspraak bij ons heeft, rekenen wij op uw komst.  
Bij ongeplande of onverwachte uitval van afspraken, is er geen tijd om op die plek een nieuwe afspraak in te plannen voor een andere patiënt. Daardoor gaat kostbare tijd verloren. 

Wanneer het niet lukt uw afspraak na te komen, vragen wij u deze minimaal 24 uur voor de geplande afspraak telefonisch te annuleren.
Afspraken die op maandag zijn gepland, dienen uiterlijk de vrijdagochtend ervoor geannuleerd te zijn.  

Mocht u niet verschenen zijn op de afspraak, dan krijgt u hier een factuur voor thuisgestuurd a €30,-.
Deze factuur zult u zelf moeten betalen, want uw zorgverzekeraar vergoedt u deze kosten niet.
Er zijn natuurlijk altijd omstandigheden denkbaar dat er sprake is van een overmacht situatie waardoor u niet verschenen bent. Neemt u in die situatie zo snel mogelijk contact met ons op. 

Wij hopen dat het niet nodig zal zijn om deze rekeningen te versturen.

Telefonische bereikbaarheid gewijzigd

Met ingang per direct is de bereikbaarheid van uw huisartspraktijk gewijzigd.

Uw assistente is bereikbaar in de ochtend van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 10:30 uur en van 11:30 tot 12:15.

Tussen 10:30 en 11:30 is de assistente bezig met het verwerken van uw medische administratie.

In de middag is de assistente bereikbaarheid tussen 13:00 en 17:00 uitgezonderd aan de momenten waarop de assistente bezig is met het spreekuur.

Wilt u graag een afspraak bij uw huisarts? Belt u dan voor 10:30 uur.

Wist u dat u ook een vraag kunt stellen aan uw huisarts via de HRA app op uw smartphone?

Zelf een afspraak inplannen

Heeft u al toegang tot de HRA-app? 

Door middel van deze app op uw smartphone of tablet kunt u naast

- Uw medicatie overzicht inzien
- Herhaalrecepten bestellen
- Vragen stellen door middel van eConsult
- Online inzage in uw medisch dossier

nu ook zelf een online een afspraken maken op het spreekuur van uw huisarts.

Lees meer …

NIEUW: Beeldbellen met uw huisarts

Sinds kort is het mogelijk om via beeldbellen met uw smartphone, tablet of computer een afspraak te maken met uw huisarts. Een beeldbelafspraak met uw huisarts is hetzelfde als een normale afspraak, alleen hoeft u niet voor deze afspraak naar de praktijk te komen. U kunt dus vanuit huis of werk uw zorgverlener raadplegen. Voordeel van een beeldbelafspraak is dat u geen last heeft van een wachttijd in de wachtkamer of vrij hoeft te nemen van uw werk. 

Lees meer …

Bewijs coronavaccinatie

Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie? Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.

Lees meer …

U kunt uw zorg nu ook online regelen via de HRA app

De online diensten van uw huisarts zijn nu ook beschikbaar via de HRA app.

Zo kunt u via uw smartphone of tablet uw afspraken maken/inzien, uw medicatie bestellen of een vraag stellen aan de huisarts of assistente

U kunt de app downloaden via de app Store of Google play.

Onder het kopje Online Diensten staat een uitleg hoe u dit kunt doen of vraag een folder bij de assistente.

Hatsjoe, het hooikoortsseizoen is weer begonnen

In het kort
Hooikoorts is een allergie voor stuifmeel van grassen, planten of bomen.
De klachten zijn:

  • Uw neus kan jeuken, waardoor u veel niest.
  • U heeft een verstopte neus of een ‘loopneus’.
  • Uw ogen jeuken, tranen of voelen branderig aan.
  • Uw keel kan droog en branderig zijn, waarbij u moet hoesten.

Hooikoorts is heel hinderlijk, maar kan geen kwaad.
Tegen de klachten kunt u een neusspray of tabletten met antihistaminica gebruiken.

Lees meer …

Ik heb last van hoesten

In het kort:

  • Hoesten is vaak niet erg: het komt meestal door rook, stof of verkoudheid.
  • Door hoesten maakt uw lichaam de luchtwegen schoon.
  • Het gaat meestal binnen 2 tot 3 weken over.
  • Hoest u langer dan 3 weken? Hoest u bloederig slijm? Piept u of bent u benauwd? Ga dan naar de huisarts.

Lees meer …

Keelpijn

In het kort:
- Keelpijn gaat meestal vanzelf over binnen 10 dagen.
- Een verkoudheidsvirus is vaak de oorzaak.
- Regelmatig iets drinken, zoals koud water, kan de pijn verzachten.
- Ook op iets zuigen (dropje/zuurtje) kan de pijn verzachten.
- Neem bij heftige pijn genoeg paracetamol op vaste tijden. Antibiotica hebben bij keelpijn meestal geen zin. Bovendien hebben ze nadelen.

Lees meer …

Nieuw: Online diensten

U kunt nu bij onze praktijk gebruik maken van diverse online diensten. U kunt daarmee zelf via internet 24 uur per dag een aantal zaken regelen: Herhaalrecepten bestellen, een digitaal consult aanvragen of een afspraak in de agenda van de huisarts plannen. Deze online diensten zijn gratis beschikbaar voor alle patiënten van huisartsenpraktijk Karasu.

Lees meer …

Opt-in

Wilt u z.s.m. uw keuze voor het regionaal patientendossier doorgeven als u dat nog niet gedaan heeft? U kunt uw keuze schriftelijk of mondeling doorgeven aan de assistente of via de website www.ikgeeftoestemming.nl.

Lees meer …

Nieuwe website

We hebben een nieuwe website. Het website adres (URL) is veranderd naar www.huisartsenpraktijkkarasu.nl en ook de layout is aangepast. Dit heeft te maken met de vorming van het gezondheidscentrum 'De Orderbron'. Maakt u zich geen zorgen, als u het oude webadres gebruikt wordt u gewoon doorgelinkt naar dit nieuwe adres. Wel is het verzoek om vanaf nu het nieuwe adres te gaan gebruiken.

Spoed

Spoedgeval?
Bel 055-3551759 en kies in het keuzemenu optie 1.

Dringende hulp buiten kantoortijden:
Huisartsenpost 085 - 079 11 10

Levensbedreigende situaties? Bel 112

Tijden

De praktijk is geopend op werkdagen van 08:00-17:00 uur

U kunt tussen 08:00 en 17.00 uur bellen voor:

  • het maken van afspraken op het spreekuur
  • het aanvragen van visites
  • het aanvragen van herhaalrecepten en uitslagen
  • korte andere vragen

Als u voor 10.30 belt krijgt u de eigen prakijkassistente aan de telefoon en zij kan u zo snel mogelijk helpen. Belt u na deze tijd dan is het mogelijk dat de praktijkassistente bezig is met andere taken (zoals uitstrijkjes, injecties geven etc) en dat uw boodschap aangenomen wordt door een andere assistente. U wordt dan later op verzoek teruggebeld. Wij verzoeken u graag om voor 10.30 uur te bellen, u krijgt dan de vaste praktijkassistente aan de telefoon en vragen en verzoeken kunnen dan het snelst worden afgehandeld.

Wanneer u de huisarts zelf wilt spreken dient u voor 10:30 te bellen. De huisarts zal u zo spoedig mogelijk terug bellen.

Telefoonnummers

Praktijk

Tel. 055-3551759

  • Keuze 1 - SPOED
  • Keuze 2 - herhaalrecepten
  • Keuze 3 - assistente spreken

Fax. 055-3552673

Bij afwezigheid van de huisarts na 17.00 uur en in het weekend:

  • Huisartsenpost 085 - 079 11 10

Wij verzoeken u bij het maken van een afspraak op het spreekuur, als u denkt meer tijd nodig te hebben dan 10 minuten, of als u meerdere klachten heeft die u met de dokter wilt bespreken, dit aan de assistente door te geven. Zij kan dan, indien mogelijk, meer tijd voor u inboeken bij een afspraak met de dokter.

Telefonische triage >

Online diensten

Met de receptservice kunt u online uw recepten bij ons aan vragen.

Met de webagenda kunt u nu ook online uw afspraken bij ons inboeken.

Met eConsult kunt u nu ook online met medische vragen bij ons terecht.

Meer informatie
HRA | Uw Zorg online app

De online diensten zijn ook via een app beschikbaar: de HRA | Uw Zorg online app. Verkrijgbaar via: Google Play of App Store

Uitwisseling medische gegevens

Op www.ikgeeftoestemming.nl kunt u online toestemming regelen voor het elektronisch uitwisselen van uw medische gegevens via de zorginfrastructuur. Hierdoor kunnen uw gegevens in een noodsituatie gemakkelijk worden ingezien door bijvoorbeeld huisartsenpost of apotheek.

Privacy en klachten

  • Privacy reglement
  • Klachtenregeling
Thuisarts.nl
Nederlands Huisartsen Genootschap
Nederlands Huisartsen Genootschap
Huisartsenpraktijk Karasu is onderdeel van Voor meer informatie kijk op www.deorderbron.nl